Prawidłowe zaaranżowanie biura

Prowadzenie agencji turystycznej może wielu osobom wydawać się ciekawym zajęciem, jednak tu ważne jest nie tylko wykwalifikowanie pracowników czy posiadanie ciekawej oferty, ale przede wszystkim zaaranżowanie biura i posiadanie odpowiednio interesujących materiałów dla klientów. Większość agencji podróży ma specyficzną aranżację wnętrza, która nie zawsze jest dla nabywcy ciekawa. Meblując biuro podróży warto przenieść choć na krótki czas przyszłego klienta w trasę dookoła świata. Można w takim celu miast ogromnego logo firmy na jednej ze ścian powiesić mapę świata i zaznaczyć na niej aktualną ofertę tego biura. Można także pomalować ściany biura turystycznego w przyjemne kolory, które zasugerują klientowi myśl o wakacjach w ciepłych krajach, gdzie pogoda jest pewna, a piasek na plaży ciepły. W taki sposób można zaproponować klientowi decyzję, ale w sposób, którego on nie będzie świadomy. Kolejna przydatna wskazówka to zawieszenie pocztówek z ciekawych krajów na jednej z tablic na ogłoszenia. Można również zainwestować w stojaki reklamowe, na których trzeba ułożyć ulotki z najnowszymi propozycjami lub też katalogi. Nawet jeśli klient jest niezdecydowany warto podać mu katalog i poprosić o przejrzenie go w domu, kiedy będzie miał na to czas i ochotę. Dzięki temu, że klient zabierze katalog do domu biuro podróży może skorzystać, ponieważ katalog ten może obejrzeć cała rodzina lub znajomi, którzy również zdecydują się na jakąś propozycję zamieszczoną w tym katalogu. Można pilnować także tego, aby katalogi i foldery udostępniane klientom były zawsze aktualne, nawet gdy zmiany są małe. Wtedy można zwyczajnie dokleić do katalogu nalepkę informującą, że oferta może być zmieniona, a konkretne szczegóły poda przedstawiciel biura. Dzięki temu do biura będzie przychodzić więcej potencjalnych klientów.